A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Fiat » Punto Grande (2005)

Punto Grande 1,9 MultiJet (130 LE) 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

Gyönyörű és erős, de megbízható?

Szöveges ítélet

Az év eleje fele vettem meg a Grande Puntomat, megláttam a Need for Speed játékban, majd elolvastam a tesztet itt a Totalcaron, és beleszerelmesedtem. A külseje valami isteni, bár ez ízlés kérdése. Mielőtt megvettem volna, sok embertől kértem véleményt, és elég sokan azt mondták, hogy Fiat-tal vigyázzak. Én persze senkinek sem hittem, mert szerettem volna egy erős dízelt, ami persze jól is nézki, és sajnos nem volt hozzá túl sok pénzem. Bár csak hallgattam volna a sok tanácsra. De mindent sorban: a motor: nagyon jó, nyomatékos, alig kell váltogatnom, a 130 lóerős teljesítmény teljesen hihető (1,9-es Audi A3 PDTDI-t ami szintén 130 lóerős, legyorsultam). Fogyasztása sajnos nem túl kedvező, legalább is eddig: ha óvatosan vezetem városban, átlagosan két emberrel, legtöbbször klímázva, 6,5-7 liter, ha nem túl óvatosan, akkor sűrűn 9 liter felett. Ez azért szerintem soknak számít egy dízeltől. A külső (és a belső): messziről nagyon szép, közelebbre érve már észrevenni egy pár olyan dolgot, amin megakad a szem, kár hogy spóroltak: az ál krómpikufogó vég, még égőbb mint egy sima cső, ennél minőségibbet egy hipermarketban is kapni. A karosszériaelemek illesztéseivel sem vagyok túl boldog, az ajtónál nagyon nagy a rés, olyan, hogy még távolról is feltűnő, és ami a legrosszabb, hogy a bal oldali ajtóm becsukott állapotban úgy fél centit eláll a kasztnitól! A jobb oldali rendesen a helyén van. Mivel nem rég vettem ezt észre, még nem vittem el a szervízbe, hogy mit is mondanak rá. A belső szerintem egy Fiathoz képest nagyon szép, szemet gyönyörködtetőek a bőr borítások (kormány, kézifék, sebességváltó), és az álalumínium díszbetétek is szépek. Az ülések relatív kényelmesek, de nagyon kagylósak, ami nem baj. Könyöklővel és deréktámasszal tudom javasolni az újonnan vásárlónak. A műanyagokról inkább nem beszélnék, azok olyanok, amilyenek, semmi extrém. Így 7000 km környékén már sajnos zörög itt-ott egy pár dolog, mindkét ajtóm csúnya nyikorgós hangot ad, amikor fel kell állni pl. egy padkára, olyankor az egész kasztni nyeklik-nyaklik, szinte látni, ahogyan csavarodik. Futóműve szerintem nagyon jó (jó rázós), mivel a Sport modellt rendeltem, ezért gyárilag sportosabb futóművet kapott, és 17"-es kerekeket, 215/40-es gumikkal. Sajnos az ilyen kerekek nem a budapesti utakra valóak, de a látványért cserébe sok miden felett szemet húnyok. Az MP3-as Blaupunkt rádió nagyon jól szól, a két zónás digitklíma nagyon egyszerűen kezelhető, és nyáron 40 fokban, "hidegindításban" már fél perc alatt hideget fúj. Komolyabb műszaki problémája eddig nem volt, úgy remélem nem is lesz, mert már most félek a márkaszervíztől. Mielőtt megvettem az autót, megversenyeztettem egy pár szalont, és a Fiat Nero M5 nyerte el tetszésemet - majdnem 500.000 Ft értékű extrákat kaptam ajándékba. Sajnos még így is 4,6 millió forintba került, ami egy kisautóért, pláne egy Fiatért elég sok. Kategóriájában (1,9-es dízel) viszont a legolcsóbb, és annyival nem rosszabb szerintem mint pl egy Polo. Nagyon sokan megnézik a kocsit, és ez tetszik nekem. Vannak vele komolyabb motortuning terveim, ha még kibír 1-2000 km-et hiba nélkül, akkor nekikezdek. A vásárlást nem bántam, bár lehet, hogy egy kis spórolással hosszútávon egy VW konszernes autóval jobban jártam volna. Majd meglátjuk.

Frissítés: a fenti ítélet óta megtettem majd´ 3000 km-t vele, és a véleményem inkább pozitív irányba mozdult. Ha az ember megszokja az apróbb zizegéseket - amelyeket sajnos prémium kategóriás autókban is hallani -, akkor már egész jó az összkép. Én belerakattam egy elég komoly hifi-t, a fejegységet meghagytam, de kapott egy bika erősítőt, és egy 600 wattos mélynyomót. A dúrva mélyhangoktól, és a budapesti utaktól - főleg peres gumival közlekedve - úgyis mindig fog valami műanyag ciripelni..

Nagyon remélem, hogy következő soraimat nem fogja egy FIAT szervízes ember sem elolvasni. A már említett gagyi kipufogóvéget lecseréltem, sőt mitöbb, az egész kipufogórendszert is, kapott egy egyszerű csövet egy hátsó dobbal, és egy nagyon szép véggel. A hangja gyönyörű lett, nem lett buta traktor hangja, és amikor tölt a turbó, akkor olyan szép susogó hang jön ki hátulról, hogy még télen is nyitott ablakkal közlekedek! Még a nyitott kipufogórendszertől sem kezdett el kormolni. Kapott egy egyedi chip-et, amitől úgy saccolva 170 lóerő lett - mondanom sem kell, még így sem kormol - szedi is szépen a cipőit. Persze valamikor minden kevés lesz, így újrairattam még párszor a chip-et. Sikerült is egy nagyon dúrva beállítást csinálni, olyannyira, hogy még 3-asban is bőven elkapart száraz úton, és egy padlógázt nyomva olyan korom keletkezett mögöttem, hogy semmit nem láttam. Két órára rá már korom fekete lett a kocsi hátulja. Viszont teljesítmény az volt bőven, tempóból egy legalább 220 lovas e46 330d BMW-t lehagytam. A gyorsulást a katalógus szerinti 9-ről (nemtudom már mennyit írtak) úgy 6.8-ra sikerült tornázni. Viszont tudtam, hogy ez így szép és jó, de így nem lesz hosszú élettartamú egyik alkatrész sem, a chip írós barátom is megmondta, hogy erre már ő garanciát nem vállal. Hát amikor úgy döntöttem, hogy visszairatom egy kicsit lazább beállításra, elkezdett egy csúnya fütyülős hangot kiadni. Nem a turbó fütyülésére gondolok, hanem egy olyanra, mintha egy cső szelelne az intercooler környékéről. Végignéztünk mindent, a csövek rendben vannak, végül kiderült, hogy a turbóm lapátjai valószínűleg nem bírták a strapát. Lett a közel 200 lóerős autóból úgy 40 lóerős, és hangja meg mint egy Tupoljev-nek. No ez nem róható fel a kocsinak, nem sok motor bírta volna ezt a strapát. Lényeg a lényeg, nagyon jól megy a kicsi-kocsi, mindenkinek tudom ajánlani, ha az apró gyerekbetegségeken nem húzza fel magát. Ja, a fogyasztásom is egyre kedvezőbb.

Akinek tudok segíteni, vagy további tapasztalatot mondani, esetleg chip-ben kérne segítséget, az dobjon egy e-mailt: h4rd@h4rd.hu

Hibalista

- visszaguruló fékautomatika (megjavult magától egy pár napra rá)

Ide hordtam szervizbe

Fiat Nero M5

Értékelése: 3

Másik szerelő értékelése

Kisebb nyűgöket ismerős autószerelővel javíttattam meg, ha csak elkerülhető nem megyek FIAT szervízbe.

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2006
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 4950
Megbízhatóság (8) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (4) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Civic ´92 Következő autója? Seat Leon FR TDI
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Fiat Punto Grande 2005 (2005)

További ítéletek (161 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)